sunnuntai 20. joulukuuta 2009

Kirpparirakkautta

Olen menettänyt sydämeni nyt täysin kirppareille. Aikaisemmin en ole löytänyt paljon mitään itselleni sopivaa kirppareilta. Lähinnä siis koon puolesta, minä kun olen niin pirun pieni joka suhteessa. Eilen kierreltiin kirpparia ja kaivelin jokaisen vaatekasan pohjia myöten ja sieltä löytyi yllättävän paljon vaatetta minun kokoiselleni. Ja ihan priimaa tavaraa! Sieltä tarttuikin mukaan kaksi paitaa ja jakkutakki, mutta vielä paljon, paljon jäi jälkeenkin. Kaikkea ei kehdannut ostaa. Eilen tuli kyllä käytettyä taas rahaa vähän ajan tarpeiksi. Nyt oikeasti lupaan, etten osta mitään vaatetta, kenkiä, koruja tai laukkuja enää tämän vuoden puolella. Piikkiä H&M:llekin pitää maksella välillä pois. Sieltäkin kun tuli tilattua tavaraa taas reilulla satasella. Tosin kaikki ei tule minulle, kyllä sieltä löytyi kullallekin vaatetta.

Eilen sai vihdoin kartutettua lankavarastojanikin. Mukaan lähtivät musta lanka ja sitten aivan ihana sini-violetti Puro-lanka, joka huopuu pesussa. Puroa pitää kyllä käydä ostamassa pari kerää lisää ensi viikolla, koskapa se muuntautui niin kauniiksi isoäidin neliöksi, että sormet alkoivat syyhytä pipon, huivin tai säärystimien tekoon. Ja juurikin siitä langasta. Jos päädyn tekemään siitä pipon, niin saatanpa vaikka heitältää sen pesukoneeseen huopumaan. Saas nähdä, josko uskallan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti